viernes, 19 de diciembre de 2008

para comer pato con nabos de talltendre

Casi toda la gente que entra en este blog ha oído hablar de los famosos nabos de Talltendre y que es un plato afamado entre los sibaritas de la gastronomía.
En la dirección siguiente:

http://www.hoteldelprado.cat/plats.htm

Está en el menú al módico precio de 16 euros, aunque con un primer plato y un postre, además de acompañarlo de un buen vino tinto catalán (hay uno de Montsant en promoción que te regalan una botella para llevar a casa) puede salir a unos 40 euros por persona.

Lo ideal sería conseguir un manojo de nabos del propio Talltendre y un pato de alguna granja de la Cerdaña para guisarlo en casa y degustarlo con la familia, pero eso está al alcance de pocos.

Para recetas variadas con nabos de la Cerdaña, consultar

1 comentario:

Anónimo dijo...

El dissabte passat en Dani i la Yaiza, ens va acompanyar al seu camp de naps i ens van fer un curs accelerat, amb la seguent temàtica: "com collir el típic nap de Talltendre". Erem unes 20 persones,entre petits i grans,la majoria disposats a carregar amb un sac de naps. La veritat es que després de cavar una bona estona sobre el gel i gratar enmitg d'aquell fang, vam aconseguir collir uns 5-6 naps. Per la meva part, el mes decepcionant, va ser el tamany. Son de la mida d'una pastenaga petita, pertant tots plegats cabien a la butxaca dels pantalons.
La veritat es que va ser molt interessant, vam apendre que no s'assemblen amb rès amb els naps que es cullen per a les vaques, que costa molt collir-ne un quilo, que cal collir-lo abans que arribin les glaçades, que son de color blanc i que no es poden plantar a qualsevol lloc.